НАВЧАННЯ

НАВЧАННЯ / ДОДАТКОВА ОСВІТА

НА РІВЕНЬ ПСИХОДРАМА-ПРАКТИК  та

 ПСИХОДРАМА-ТЕРАПЕВТ /ПСИХОДРАМА-ВЕДУЧИЙ (ДИРЕКТОР)

 

Нижченаведені стандарти навчання були розроблені виконавчим комітетом ПІФЕ, обговорені та ратифіковані під час міжнародної зустрічі 14.09.2007. Вони дійсні для Психодрама Інституту Європи (PІfE) та всіх його колективних членів («Асоціація Психодрами»  є  колективним членом PIfE з 1998 року. «Асоціація Психодрами» нині – ГО “Інститут психодрами, сучасної психології і психотерапії” є філіалом і колективним членом Psychodrama Association for Europe e.V. (PАfE e.V).

Ці норми є основою для остаточної сертифікації та набрали чинність з 1.10.2007.

Перелік годин навчання наведено у додатку.

Навчання складається з трьох частин:

І. Вступний рівень.

ІІ. Початковий рівень.

ІІІ. Вищий (просунутий) рівень.

IV. Заключна сесія та колоквіум.

І. ВСТУПНИЙ РІВЕНЬ.

Мета вступного рівня: отримати кандидатами навчання першого враження від психодрами, і уточнити уявлення про те, як відбувається психотерапевтичний процес. Переконатися, що кандидат відповідає вимогам, необхідним для зарахування на курс навчання, та допомогти кандидатам на навчання вирішити, чи цей курс підходить саме для них.

Кандидат повинен пройти вступний семінар і персональне інтерв’ю з тренером і/для з’ясування рівня освіти кандидата, його мотивації до навчання, рівня його психологічної готовності до навчання, а також відповіді на питання кандидата.

Вступний курс становить у сумі 19 годин.

 

ІІ. ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ.

2.1. Попередні умови для участі у початковому курсі навчання:

2.1.1.Участь у вступному семінарі разом з рекомендацією від тренера для проходження цього курсу;

2.1.2. Проходження інтерв’ю з тренером групи навчання початкового рівня;

2.1.3.Вимоги до рівня освіти для кандидатів, які хочуть здобути кваліфікацію «Психодрама-практик»:

2.1.3.1. Повна закінчена шкільна освіта і принаймні закінчення дворічного курсу професійного навчання за спеціальністю, для якої навчання психодрамі може бути корисним. Винятки з цих правил можуть бути зроблені лише у деяких випадках, що належать до особливо обдарованих кандидатів, і можливі лише за згодою Комісії з навчання та освіти зацікавленої країни-учасниці.

2.2. Курс початкового рівня складається з:

2.2.1. Навчання у постійній групі з двома постійними тренерами тривалістю 240 годин, з головною спрямованістю на самопізнання, вивчення методології та теорії психодрами, аналізу процесу та соціометричних процедур.

2.2.2. Два додаткові спеціальні/методичні семінари по 18 годин.

2.2.3. Семінар у великій групі (30 годин) за участю всіх членів груп елементарного (початкового)  рівня, які проходять зараз. Мета цього семінару для учасників груп елементарного (початкового) рівня – вивчити значення та особливості великих груп у теорії та на практиці.

2.2.4. Три додаткові теоретичні семінари по 18 годин.

2.2.5. Навчання у пір-групах (групах рівних) протягом 100 годин.

2.2.6. Написання трьох протоколів

2.2.7. Підготовка та проведення доповіді з обраної теоретичної проблематики у психодраматичній формі в групі навчання.

2.2.8. Наприкінці курсу початкового рівня проводиться оцінка в межах групи навчання, на якій керівники вирішують, чи може бути кваліфікація «Психодрама-практик» присвоєна кандидатам.

Загальна тривалість початкового курсу – 470 годин.

 

ІІІ .ВИЩИЙ (ПРОСУНУТИЙ)  РІВЕНЬ.

3.1. Попередньою умовою включення до групи навчання вищого рівня є успішне закінчення елементарного (початкового) курсу з отриманням сертифікату «Психодрама-практик».

3.1.1. Вимоги до рівня освіти для кандидатів, які хочуть здобути кваліфікацію «Психодрама-терапевт»:  диплом з психології чи медицини (мінімум рівня «бакалавр»).

3.1.2. Вимоги до рівня освіти для кандидатів, які хочуть здобути кваліфікацію «Психодрама-ведучий»: диплом з гуманітарного спрямування вищої освіти(мінімум рівня «бакалавр»).

3.2. Курс навчання вищого рівня складається з:

3.2.1. Навчання у постійній групі тривалістю 240 годин з головною увагою на незалежне лідерство, включно зі зворотним зв’язком та відпрацювання, а також інтенсивне вивчення теорії та методології.

3.2.2. Три додаткові спеціальні/методичні семінари по 18 годин.

3.2.3. Три додаткові теоретичні семінари по 18 годин.

3.2.4. Навчання у пір-групах (групах рівних) протягом 100 годин.

3.2.5. Проведення доповіді у психодраматичній формі у групі навчання

3.2.6. Практичне застосування психодрами у своїй професійній роботі кандидата тривалістю 160 годин.

3.2.7. Мінімум 90 годин супервізії практичного застосування психодрами, що складається з індивідуальної супервізії (мінімум 10 годин) та групової супервізії (мінімум 60 годин)

3.2.8. Підготовка до 15 протоколів (мінімум по 3 від групи навчання)

3.2.9. Наприкінці навчання просунутого рівня відбувається оцінка у межах тренінгової групи, коли керівники приймають рішення про успішність закінчення кандидатами курсу навчання

Загальна тривалість навчання просунутого рівня становить 708 годин

 

  1. IV. ЗАКЛЮЧНА СЕСІЯ ТА КОЛОКВІУМ.

Для того, щоб взяти участь у колоквіумі, кожен кандидат має представити заключну доповідь/проект, що демонструє глибоке розуміння теорії та її застосування у практичних випадках

Умовою для участі в колоквіумі є успішне закінчення курсу навчання просунутого рівня та успішне надання заключного звіту.

Колоквіум відбувається у форматі групи

На колоквіумі кандидат представляє аспекти його/її заключної роботи у психодраматичній формі і потім відповідає на запитання групи та комісії.

Після успішного закінчення курсу кандидату вручається сертифікат Психодрама-терапевта або Психодрама-ведучого

Загальна тривалість навчання складає 1215 годин.

Стандарти навчання

Найменування Години

 

І. ВСТУПНИЙ РІВЕНЬ
Вступний семінар 18
Особисте інтерв’ю 1
РАЗОМ 19
ІІ. ПОЧАТКОВИЙ РІВЕНЬ
Участь у постійній групі 240
Спеціальні семінари 36
Семінар у великій групі 30
Навчання в групі рівних 100
Теоретичні семінари 54
Протоколи 3 протоколи
Доповідь (психодраматична)

1 = 10 годин

10
РАЗОМ 470
ІІІ. ВИЩИЙ (ПРОСУНУТИЙ) РІВЕНЬ
Участь у постійній групі 240
Спеціальні семінари 54
Теоретичні семінари 54
Навчання у пір-групі (група рівних) 100
Доповідь (психодраматична)

1 = 10 годин

10
Практичне застосування 160
Супервізія:

– індивідуальна супервізія

– групова супервізія

 

90

не менше 10 годин

не менше 60 годин

Протоколи / документація

 

15 загальних,

не менше 3 від групи навчання

РАЗОМ 708
IV. ЗАКЛЮЧНА СЕСІЯ ТА КОЛОКВІУМ
Заключна сесія та колоквіум

 

18
ЗАГАЛЬНИЙ ЧАС НАВЧАННЯ 1215

Comments are closed.