Програма

Асоціація Психодрами

PSYCHODRAMA INSTITUTE FOR EUROPE (PIfE)

VII Міжнародна науково-практична конференція

 ТРАВМА: ПСИХОЛОГІЧНІ НАСЛІДКИ ТА МОЖЛИВОСТІ ПСИХОДРАМИ

31 березня-2 квітня 2017

Київ

ОРГКОМІТЕТ

Людмила Литвиненко – керівник Кризового центру медико-психологічної допомоги, керівник ГО ЦМПД «Джерело життя», науковий співробітник лабораторії консультативної психології та психотерапії Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, дипломований психолог, тренер-психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), міжнародний супервізор. Член правління Асоціації психодрами, відповідальна за навчання.

 Валентина Скляр – психолог, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), член правління Асоціації психодрами. 

Оксана Зайкіна – дитячий психолог, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), тренер просвітницьких та профілактичних програм для молоді.

Анна Войтенко – дипломований психолог, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), аналітично-орієнтований психолог, практичний психолог освітнього табору dec camp.

Аліна Даневич – психолог, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), аналітично-орієнтований психолог, співробітник Психологічного центру «Альтера».

 

РОЗКЛАД РОБОТИ

П’ЯТНИЦЯ, 31 березня

9:00 – 10:00 Реєстрація учасників

10:00 – 10:30 Відкриття конференції (конференц-зал)

10:30 – 11:00 Доповідь Павло Горностай (конференц-зал)

11:00 – 11:30 Доповідь Джанер Бінгьоль (конференц-зал)

11:30 – 12:00 Перерва на каву

12:00 – 14:00 Велика група (конференц-зал)

14:00 – 15:00 Обідня перерва

15:00 – 15:25 Доповідь Андрій Старовойтов (конференц-зал)

15:25 – 15:30 Представлення ведучих

15:30 – 18:30 Перша лінійка майстер-класів

18:45 – 20:00 Виступ плейбек театру «Під парасолею!» (конференц-зал)

СУБОТА, 1 квітня

9:30 – 9:35 Представлення ведучих

09:35 – 12:30 Друга лінійка майстер-класів

12:30 – 13:30 Обідня перерва

13:30 – 13:40 Представлення ведучих

13:40 – 16:40 Третя лінійка майстер-класів

16:40 – 17:00 Перерва на каву

17:00 – 18:30 Виступ Першого польського плейбек-театру

«OLE» (конференц-зал)

18:30 — 19:30 Фотосесія, неформальне спілкування, час подарунків і сюрпризів.

19:30 – 23:00 Фуршет

 

НЕДІЛЯ, 2 квітня

09:00 – 12:00 Семінар «Імагінативна рескрипція»   

Віра Нойфельд

10:00 – 12:00 Інтервізійна група для волонтерів

Джанер Бінгьоль

12:10 – 14:10 Лінійка Молодих психодраматистів 

14:10 – 15:10 Обідня перерва

15:10 – 16:30 Велика завершальна група. Закриття конференції (конференц-зал)

РАСПИСАНИЕ РАБОТЫ

ПЯТНИЦЯ, 31 марта

9:00 – 10:00 Регистрация участников

10:00 – 10:30 Открытие конференции (конференц-зал)

10:30 – 11:00 Доклад Павел Горностай (конференц-зал)

11:00 – 11:30 Доклад Джанер Бингёль (конференц-зал)

11:30 – 12:00 Перерыв на кофе

12:00 – 14:00 Большая группа (конференц-зал)

14:00 – 15:00 Перерыв на обед

15:00 – 15:25 Доклад Андрей Старовойтов (конференц-зал)

15:25 – 15:30 Представление ведущих

15:30 – 18:30 Первая линейка мастер-классов

18:45 – 20:00 Выступление плейбэк театра «Под зонтом!» (конференц-зал)

СУББОТА, 1 апреля

9:30 – 9:35 Представление ведущих

09:35 – 12:30 Вторая линейка мастер-классов

12:30 – 13:30 Перерыв на обед

13:30 – 13:40 Представление ведущих

13:40 – 16:40 Третья линейка мастер-классов

16:40 – 17:00 Перерыв на кофе

17:00 – 18:30 Выступление Первого польского плейбэк-театра «OLE» (конференц-зал)

18:30 — 19:30 Фотосессия, неформальное общение, время подарков и сюрпризов.

19:30 – 23:00 Фуршет

 

ВОСКРЕСЕНЬЕ, 2 апреля

09:00 – 12:00 Семинар «Имагинативная рескрипция»   

Вера Нойфельд

10:00 – 12:00 Интервизионная группа для волонтеров Джанер Бингёль

12:10 – 14:10 Линейка Молодых психодраматистов  

14:10 – 15:10 Перерыв на обед

15:10 – 16:30 Большая завершающая группа. Закрытие конференции (конференц-зал)

 

П’ЯТНИЦЯ, 31 березня

9:00 – 10:00 Реєстрація учасників

10:00 – 10:30 Відкриття Конференції / конференц-зал

ВІКТОР МОЗГОВИЙ (президент Асоціації психодрами)

ОРГКОМІТЕТ

Привітальне слово учасникам Конференції

10:30 – 11:30 Доповіді / конференц-зал

  • ПАВЛО ГОРНОСТАЙ (Україна) «Колективні травми, їхні наслідки, та як з ними працювати»
  • ДЖАНЕР БІНГЬОЛЬ (Туреччина) «Основні концепції травми з теорією кризи та інтервенцій»  

11:30 – 12:00 Перерва на каву

12:00 – 14:00 Велика група / конференц-зал

ДЖАНЕР БІНГЬОЛЬ, ТУРАБІ ЄРЛІ (Туреччина)Відкриваюча велика група: «Пробуджуюче возз’єднання та відновлення»Соціометрична розминка (танок творення скульптур), робота в маленьких групах (4 елементи Всесвіту), повернення до центру, який асоціюється з безпечним місцем (спільне зцілення).

14:00 – 15:00 Обідня перерва

15:00 – 15:25 Доповідь / конференц-зал

  • АНДРІЙ СТАРОВОЙТОВ (Крим) «Системна динаміка психологічної травми»

15:25 – 15:30 Представлення ведучих

15:30 – 18:30 Перша лінійка майстер-класів

  • ЛЮДМИЛА ЛИТВИНЕНКО (Київ)

«СТРАТЕГІЇ ТА ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДОПОМОГИ В РОБОТІ З ПСИХОТРАВМОЮ»

(техніки КПТ в контексті психодраматичного підходу: індивідуальна та групова форми роботи)

Більшість людей хоча б раз у житті зіштовхувалися з травмівними подіями. До потенційно травмівних подій належать досвід фізичного чи сексуального скривдження, втрати, приниження, знущання, війни, тортури та ін. Саме такі події порушують внутрішню рівновагу, народжують сильний страх і душевний біль, втрачається почуття безпеки… Щоб жити далі, ми оволодіваємо «рефлексом придушення». Рефлекс придушення заганяє неприємні почуття углиб – туди, де їхній емоційний вплив відчувається з меншою інтенсивністю. Ми звикаємо придушувати в собі негативні почуття (гнів, ненависть, ревнощі, лють, підозрілість) і одночасно втрачаємо здатність відчувати позитивні емоції (любов, доброту, дружелюбність, довіру). А саме позитивні почуття – до себе, до оточуючих, до життя – дають нам бажання й сили змінити щось в собі та в обставинах свого життя. На майстер-класі ми ознайомимося з деякими терапевтичними стратегіями допомоги травмованим людям.

 

  • ВІКТОР МОЗГОВИЙ    (Чернігів)

«ЖИВІ» ПРАКТИКИ ПСИХОДРАМИ В РОБОТІ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ»

На майстер-класі будуть представлені деякі психодраматичні техніки, які були апробовані під час профвідбору мобілізованих, у роботі з солдатами строкової служби, а також в умовах зони АТО.

 

  • ПАВЛО ГОРНОСТАЙ (Київ)

«НЕ МОЖУ ПОБУДУВАТИ ОСОБИСТЕ ЖИТТЯ»

(психодрама з установками, що заважають шлюбу)

Останнім часом доводилось часто працювати із запитами, що стосувались особистої невлаштованості клієнтів (переважно — жінок). У більшості випадків у клієнток працювали деякі негативні установки, з якими ті не бажали розлучатися, але які майже «програмували» майбутню самотність. Усвідомлення та психодраматичне пропрацювання цих установок, а заразом і страхів, яких теж – немало, відкриває непогані шанси.

 

  • ЮЛІАНА БУДАЇ (Угорщина)

«ТРАВМИ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ»

Дитинство наше золоте… Яскраве, радісне, блищить воно усіма кольорами веселки. Хочеться туди повернутися, пірнути в дитячі переживання, пограти з друзями, знову піти до школи з радісним хвилюванням, як колись.

А якщо воно зовсім не було золоте, а сіре, безбарвне, без яскравих та радісних подій? Якщо мало було любові та тепла? І багато було образ, горя та важких переживань? Якщо однолітки ображали, знущалися, не приймали? А вчителі несправедливо карали, принижували, не цінували, не розуміли, не допомагали? І ніхто не захищав…

Різні переживання були в наші шкільні роки, по-різному вони відбилися на нашому житті. Іноді варто повертатися до них, щоб зрозуміти, заново пережити травматичні моменти та позбутися їхньої важкості та впливу на теперішнє життя. За допомогою психодрами це можливо. Психодрама, як добра фея, надасть можливість як зробити корекцію переживань, так і відновити дитячу справедливість. Запрошую у подорож минулим, у ваше минуле дитинство, у перші шкільні роки.

 

  • ТУРАБІ ЄРЛІ (Туреччина)

«4 ДВЕРЕЙ ПРОТИ ТРАВМИ» (4 Doors against trauma)

Мета цього майстер-класу полягає у вивченні, як застосовувати підхід «4 дверей» при роботі з травмою.
Філософія «4 дверей» є головним переконанням напрямку Алеві в Турції. Цей підхід дуже близький по духу до юнгіанських поглядів, і ми поєднуємо їх. Такий синтез є також корисним при роботі з травматичними подіями. Це схоже на довгу дорогу посттравматичного зростання, як наприклад:

  1. 1. Перші двері: «Я так само сильний, як і траматична подія. Я можу говорити з моєю травмою та конфронтувати її. Мені потрібно заново віднайти та посилит ресурси».
  2. Другі двері: «Я більш сильний, ніж травматична подія. Мені потрібно посилити наявні та віднайти нові стратегії виживання та подолання».
  3. Треті двері: «Я приймаю свою слабкість, і це не може бути перешкодою мені для подолання травми. Мені потрібно висвітлити тіні та закутки».
  4. Четверті двері: «Я можу перебувати в мирі та спокої з тим, що трапилось. Я можу використати свою травму, щоб навчитися чомусь та зрости. Я можу жити та любити. Мені потрібно краще пізнати себе самого».

18:45 – 20:00  Виступ Плейбек театру «Під парасолею!» / К/зал

Playback-театр – це театр імпровізації, в якому показуються історії, розказані глядачами безпосередньо в процесі виступу. На відміну від традиційного театру, Playback не має літературних сценаріїв. Життєві історії розповідають самі глядачі, а актори спонтанно їх грають, імпровізуючи. Глядач може побачити свої почуття, емоції, стосунки з іншими людьми, свої фантазії й спогади. Ми готові почути Ваші історії про цікаві, веселі, а часом дуже нелегкі ситуації у житті.

 

СУБОТА, 1 квітня

9:30 – 9:35 Представлення ведучих

9:35-12:30 Друга лінійка майстер-класів

  • ДЖАНЕР БІНГЬОЛЬ (Туреччина)

«ПОДОРОЖ ГЕРОЯ: Я ЗЦІЛЮЮСЬ РАЗОМ З ІНШИМИ» / HERO’S JOURNEY: ME MYSELF AND THE OTHER ARE HEALING TOGETHER

  1. Приховані травматичні рани найчастіше є найболючішими й важковиліковними. Ви хочете допомогти своєму клієнту (а також самому собі) вилікувати рани. Ви можете оволодіти навичками звільнення від болю ваших клієнтів за допомогою соматичних переживань у психодрамі, експресивній терапії, соціодрамі, щоб застосовувати тілесно-орієнтовані техніки в колективній пам’яті (особисті історії) та ритуалах (спільне зцілення).
  2. Ветерани, цивільне населення, біженці, що страждають на ПТСР, тривожні розлади (коротко «травма») тощо, мають множинні фізичні симптоми та ознаки (DSM 5).

В усьому світі існують такі тривалі ритуальні методи як монолог, спільні танці, використання музичних ритмів за допомогою спеціальних інструментів, обряди тощо, які сприяють найбільшому усвідомленню тіла, більш тісному контакту з самим собою та оточенням, зміні глибинних установок, більш керованій нервовій системі (до речі, завдяки підходу Пітера Левіна).

  1. Ми будемо застосовувати психодраму, експерсивну терапію та соціодраму з тілесно-орієнтованими психосоматичними техніками в ритуалах та колективній пам’яті, щоб розвивати стійкість та впоратися з травмою вигнанця.
  • ІРИНА СЕРГІЄНКО (Черкаси)

«ПРО ЛЮБОВ І БІЛЬ У СТОСУНКАХ З БЛИЗЬКИМИ»

Людина намагається жити в суперечливому світі, тому їй доводиться якимось чином об’єднувати речі й поняття, що не узгоджуються між собою. Особливо це важко зробити по відношенню до близьких людей.

Ті, які апріорі повинні ніжно любити, відчувати потреби, розуміти почуття та межі, допомагати й підтримувати, живити, ростити, захищати від небезпеки й шкоди з боку оточуючих, самі б’ють, позбавляють необхідного, принижують, «вбивають» душевно й б’ють фізично.

Цей парадокс не вкладається в голові дитини, починаючи з того моменту, коли вона зіштовхується в своєму безпосередньому досвіді з такими фактами. Пекуче, нерозв’язне протиріччя перевантажує мозок дитини до тих пір, поки він не придумає виправдання або гуманний мотив для пояснення деструктивних вчинків близької людини.

Але це виправдання не знімає у потерпілого біль душевну й фізичну, не лікує емоційні рани, не повертає відчуття власної гідності й цінності, не видаляє з серця страху, гніву, образи, провини й горя.

Що робити з усім цим багажем, який несе дитина в своєму серці?

А якщо це батьки, які довідалися, що психологічні й фізіологічні проблеми у дитини – це можливі наслідки їхньої помилкової поведінки?

Потрібна психотерапевтична допомога. Наприклад, за допомогою психодрами.

 

  • АНДРІЙ СТАРОВОЙТОВ  (Крим)

«У ГЛУХОМУ КУТІ ТРАВМИ: ПОСТТРАВМАТИЧНА ТАЄМНИЦЯ»

Внутрішні глухі кути, у які нас занурює травма: сором, провина, тривога, ізоляція, самотність… Які стани складають нашу внутрішню таємницю й як ми її переживаємо? Чи існують способи терапевтичної роботи із вмістом нашої внутрішньої таємниці без розкриття її вмісту?

Дослідження та аналіз техніки дефрагментації травматичного досвіду та інтеграції посттравматичного ресурсу.

 

  • ЛІЛІЯ СОСІС (Київ)

«РОБОТА З ВІДДАЛЕНИМИ НАСЛІДКАМИ ПСИХОТРАВМ»

Ця ситуація відбулася давно. Ситуація, що загрожувала життю, здоров’ю, добробуту, свободі, гідності, стосункам. Зараз вже все пройшло, ви живете майже нормальним життям. Майже… Тільки в обстановці, яка хоч віддалено нагадує травматичну, ви більш пильні, відчуваєте необґрунтовану тривогу.

Може, якщо ви потрапляли в аварію, ви боїтесь сісти в автомобіль. Якщо вас зрадив друг – ви нікому не довіряєте. Якщо вас кинув коханий, ви не можете створити близькі стосунки. Можливо, була загроза втрати засобів існування, й ви втратили здатність насолоджуватися матеріальними благами та майже не витрачаєте гроші на себе. Все це та багато іншого – віддалені наслідки психотравм. Вони не смертельні, тільки вони не дають дихати на повні груди, не дозволяють жити, не оглядаючись, забирають свободу.

  • ОЛЕКСАНДР СТРАЖНИЙ (Угорщина-Україна)

 

«МЕТОД БІОСУГЕСТИВНОЇ ТЕРАПІЇ ПРИ РОБОТІ З ПСИХОТРАВМОЮ»

Метод БСТ є простим і в той самий час ефективним психотерапевтичним засобом для позбавлення пацієнта від психосоматичних розладів. Він ґрунтується на поєднанні вербального та невербального навіювання в стані неглибокого трансу. Префікс «біо» означає, що використовується не лише сугестія, але й інші оздоровчі фактори (контакт долоні терапевта з тілом клієнта, індукція, певна постанова голосу тощо).

  • ЮЛІАНА БУДАЇ  (Угорщина)

«ТРАВМИ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ»

 

Дитинство наше золоте… Яскраве, радісне, блищить воно усіма кольорами веселки. Хочеться туди повернутися, пірнути в дитячі переживання, пограти з друзями, знову піти до школи з радісним хвилюванням, як колись.

А якщо воно зовсім не було золоте, а сіре, безбарвне, без яскравих та радісних подій? Якщо мало було любові та тепла? І багато було образ, горя та важких переживань? А вчителі несправедливо карали, принижували, не цінували, не розуміли, не допомагали? І ніхто не захищав…

Різні переживання були в наші шкільні роки, по-різному вони відбилися на нашому житті. Іноді варто повертатися до них, щоб зрозуміти, заново пережити травматичні моменти та позбутися їхньої важкості та впливу на теперішнє життя. За допомогою психодрами це можливо. Психодрама як добра фея надасть можливість як зробити корекцію переживань, так і відновити дитячу справедливість. Запрошую у подорож минулим, у ваше минуле дитинство, у перші шкільні роки.

12:30 – 14:00 Обідня перерва

14:00 – 14:05 Представлення ведучих

14:05-17:00 Третя лінійка майстер-класів

  • ГАЛИНА БЕВЗ (Київ)

«ТРАНСГЕНЕРАЦІЙНІ ПЕРЕДАЧІ: ТРАВМА ЧИ РЕСУРС, ОСОБИСТЕ ЧИ СОЦІАЛЬНЕ, ПРИЙНЯТТЯ МІСІЇ ЧИ ВІДСТОРОНЕНІСТЬ»

Особистісні історії в контексті соціальних подій можуть набирати різних смислів, які ми транслюємо наступним поколінням, і, які змінюють наше життя до невпізнання
Ніхто не прагне стати героєм свідомо, однак історія кожного завжди передбачає цей шлях, бо він є найбільш прийнятним для вирішення проблем, накопичених в суспільстві впродовж багатьох поколінь, критична маса яких перевершила всі можливості їх каналізації.

Індивідуальна історія та соціальні зміни – витіювата лінія перетинів індивідуального й спільного…. Як Ви з цим собі даєте радите?

 

  • ВІКТОРІЯ ПОКЛАДОВА 

«ОБЛИЧЧЯМ ДО ОБЛИЧЧЯ ІЗ САМОСАБОТАЖНИКОМ»

«Як часто хочеться, планується, візуалізується тобою твоє райдужне, успішне, радісне, приємне або захопливе. Ти знаєш, як ти зробиш. І ось завтра ти вже це почнеш…

Проте це буде завтра…  А сьогодні… Сьогодні тобі приходить думка про те, що для цього треба почекати або краще взагалі не починати, або взагалі безпечніше забути, тому що ти ніякий, ніяк, ніде, і тобі нема чим це робити…

І ти знову йдеш звичним шляхом, тому що ти знаєш, що там на тебе чекає… І це безпечно.»

ТУРАБІ ЄРЛІ  (Туреччина)

 

«4 ДВЕРЕЙ ПРОТИ ТРАВМИ» (4 Doors against trauma)

Мета цього майстер-класу полягає у вивченні, як застосовувати підхід «4 дверей» при роботі з травмою.
Філософія «4 дверей» є головним переконанням напрямку Алеві в Турції. Цей підхід дуже близький по духу до юнгіанських поглядів, і ми поєднуємо їх. Такий синтез є також корисним при роботі з травматичними подіями. Це схоже на довгу дорогу посттравматичного зростання, як наприклад:

  1. 1. Перші двері: «Я так само сильний, як і траматична подія. Я можу говорити з моєю травмою та конфронтувати її. Мені потрібно заново віднайти та посилит ресурси».
  2. Другі двері: «Я більш сильний, ніж травматична подія. Мені потрібно посилити наявні та віднайти нові стратегії виживання та подолання».
  3. Треті двері: «Я приймаю свою слабкість, і це не може бути перешкодою мені для подолання травми. Мені потрібно висвітлити тіні та закутки».
  4. Четверті двері: «Я можу перебувати в мирі та спокої з тим, що трапилось. Я можу використати свою травму, щоб навчитися чомусь та зрости. Я можу жити та любити. Мені потрібно краще пізнати себе самого».

 

  • ІРИНА ІВАКІНА (Київ)

«КАЗКА ПРО ДОВІРУ»

Чому так важливо звертати більше уваги на формування безпечних, довірливих взаємостосунків у роботі з дітьми та підлітками, що пережили травмівні події?

Як відбувається початок роботи у такій психодраматичній групі? Як подолати пасивність засобами психодрами?

Чому саме психодрама так добре працює у роботі з дітьми? Саме про це буде даний майстер-клас.

  • ОЛЕНА ПЕТРИК-ЛАКИЗА (Обухів)

«ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ТРАВМАТИЧНОГО ДОСВІДУ ЯК ВИХІД ІЗ КРИЗИ ТА РЕСУРС ДЛЯ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ»

Існує така думка, що більш важливим для особистості є не те, що з нею стається, а те, як вона це інтерпретує для себе, як до цього ставиться. Цей підхід був мною перевірений в практичній роботі психолога. Метод психодрами дає можливість клієнту (протагоністу) дистанціюватись від травматичної події, емоційно від неї відсторонитися, подивитись на себе та свою ситуацію поглядом стороннього персонажа, дає змогу розширити своє бачення ситуації, переоцінити її з точки зору набуття життєвого досвіду, переосмислення себе, своїх цінностей тощо.

 

  • ЛУЧІЯ ХАХАЛКІНА  (Київ)

«ЕМОЦІЙНА ТРАВМА З ПОГЛЯДУ ПСИХОТЕРАПІЇ, НЕЙРОБІОЛОГІЇ ТА ЕВОЛЮЦІЇ»

На майстер-класі ми будемо знайомитися з прийомами співналаштування та налагодження контакту з травмівним досвідом (ТД) («Психодрама на столі», Юнгіанський аналіз).

Що робить нас тими, хто ми є?

Рухаючись до серця емоційної травми (ЕТ), ми проходимо шлях внутрішньої інтеграції. Повертаємо собі витіснені, відколоті риси. Поступово навчаємося контактувати з «частинами-Я», як з особистісним ресурсом. У нас немає нічого зайвого. Право бути собою нам дано по праву Народження! Ми живемо в культурі, де важливим життєвим завданням є – знайти свою любов. Наші опікуни піклуються та люблять нас у силу своїх можливостей. А що відбувається з дитиною, коли батьки «вимкнені» з природного, людяного контакту, спотвореного системою емоційного інтелекту? Одним з найбільш руйнівних аспектів ЕТ є те, що її наслідки настільки глибоко вкорінюються у нашому розумі та тілі, що наодинці ми не здатні відійти вбік від травми та побачити її вплив на нас, не кажучи вже про зміни. Ми помилково припускаємо, що наше страждання є результатом того, «хто ми» на незмінному, вродженому рівні. Коли наші переживання нестерпно болючі, руйнівний відбиток відкладається у нашому сприйнятті, мозку та тілі, змінюючи шлях нашого розвитку. Нами рухає прихований страх ретравматизації, що глибоко проникає у наш мозок та органи тіла. Травматичний досвід зберігається, в основному, у позасвідомому стані, проявляючись через нейронні мережі та гормональну систему, які є прихованими для повсякденної свідомості. Ми будемо гортати альбоми нашої пам’яті, використовувати колекцію мініатюр, що діють як магніти, проникаючи глибоко під поверхню свідомості та відкриваючи наші відкладені можливості.

16:40 – 17:00 Перерва на каву

17:00 – 18:30 Перший польський Плейбек театр «OLE» / конференц-зал

«ТЕАТР PLAYBACK — ЗУСТРІЧ З ГЛЯДАЧЕМ»

Театр playback – терапевтичний театр спонтанної дії. Актори театру – психологи, психотерапевти. В такому театрі присутня атмосфера безпосереднього спілкування з глядачами. Кожен з глядачів може стати драматургом, актором і режисером своєї особистої проблеми або драми.
Актори театру: Agata Sidorek, Tomasz Żółtak, Katarzyna Motyka, Radosław Grzegórzko, Magda Szott. Music: Zbyszek Gozdecki

19:30 – 23:00 Фуршет

НЕДІЛЯ, 2 квітня

9:00 –12:00 Семінар

ВІРА НОЙФЕЛЬД

            «ТЕХНІКА ІМАГІНАТИВНОЇ РЕСКРИПЦІЇ ТА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ ПРИ ПТСР»

Техніка імагінативної рескрипції, яка була розроблена на базі гіпнотерапії, ефективно застосовується в роботі з негативними ментальними образами. Завдяки чіткій структурованості ця імагінативна техніка широко застосовується в КПТ в роботі з практично усіма психічними розладами. Клінічне застосування методики досить широке: депресія, соціальна фобія, страхи, посттравматичний стресовий розлад та інші. Освоєння техніки не потребує попередньої гіпнотерапевтичної освіти. В семінарі буде показано застосування техніки в роботі з ПТСР.

10:00 – 12:00 Інтервізійна група для волонтерів

ДЖАНЕР БІНГЬОЛЬ

            «ВСТУП ДО ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СПІРАЛЬНОЇ МОДЕЛІ»

Терапевтична спіральна модель інтегрується з психодрамою, об’єктними відносинами та переходить у сучасну теорію травми.

При роботі з людьми, які пережили травму, головною метою кожного клініциста є створення структури, що забезпечить безпеку та підконтрольність. У груповій терапії ця мета стає головною. Групова терапія, що вміщую в себе прості техніки, є потужним інструментом, який може привести в дію «непропрацьований матеріал» у людях, які пережили травму, що призводить до ретроспекції («зворотній кадр») та декомпенсації.

Терапевтична спіральна модель була розроблена клінічним психологом Кейт Хаджинс (Kate Hudgins), Ph.D., як інтеграція класичної психодрами, об’єктних відносин та найновіших досягнень теорії травми, щоб забезпечити додаткову безпеку та структуру під час роботи з травмою. Це відповідає меті забезпечення безпеки та підконтрольності на кожному кроці для пацієнта, додатково до допомоги професіонала.

Аспекти цієї терапії можуть використовуватися як в індивідуальних, так і групових сесіях, та можуть бути легко адаптовані спеціалістами для терапевтичних бесід. Модель забезпечує безпеку та підконтрольність у наступних 5-ти частинах роботи:  Розігрів – Використання подвійних чи інших ролей – Типи драми – Покроково контрольовані регресії – Командний підхід.

12:10 – 14:10 Лінійка молодих психодраматистів

 

  • МАКСИМ ЧУБИК

            «АУТОДРАМА. ДОПОМОЖИ СОБІ САМ.»

Чи може людина допомогти собі сама, коли є потреба в психотерапевтичній допомозі?

Чи можливо це? Ми розглянемо, які є обмеження та які є переваги такого методу самодопомоги.

На майстер-класі буде проведено демонстрацію методу, а також учасники зможуть провести АутоДраму самостійно.

Захід має суто практичнй характер. Метод мало описаний у світовій психодраматичній літературі.

 

  • ОЛЕСЯ ПРОКОФ’ЄВА

            ОЛЕНА ТИНДИЧЕНКО

 «ЧИ ВМІЄТЕ ВИ ОБЕРІГАТИ СВОЇ МЕЖІ? ТАК, НІ, НАПЕВНО…»

 Для збереження своєї цілісності, ми створюємо навколо себе невидимі межі. Ми дозволяємо іншим наближатися до нас фізично й психологічно тільки до певної відстані, захищаючи себе від шкідливого або надмірного впливу.
Якщо ми відчуваємо, що з нами жорстоко поводяться, якщо ми відчуваємо, що нас використовують, а потім не зважають на нас, якщо ми самі діємо не в наших кращих інтересах, значить необхідно встановлювати межі. Потрібно дати знати іншим, що в нас є межі. Це допоможе і нам, і їм. Нехай комусь не сподобається, що ми тепер діємо інакше, проте нас більше не будуть використовувати. Люди намагатимуться вселити нам почуття провини, щоб ми прибрали межі.

Не треба провини. Не треба відступати – треба зміцнювати межі й тримати їх постійно.  Встановлення межі вимагає часу й обдумування. Утримання межі вимагає енергії й наполегливості.
Встановлювати межі – це значить: я знаю межу, до якої можу дійти. Я знаю, що я можу зробити для тебе і чого не можу. Я знаю, що я можу і чого не можу стерпіти від тебе.

  • ОЛЕГ НОВАК

«ДЕЯКІ МОЖЛИВОСТІ ПСИХОДРАМИ У РОЗУМІННІ ТРАВМИ»

Планується показати деякі можливості методу психодрами для розуміння психофізіологічного механізму виникнення травми та можливостей відновлення з використанням поняття травмаасоційованих частин.

  • ТЕТЯНА ЄВМЕНОВА 

«ЖІНОЧЕ ТА ЧОЛОВІЧЕ! ВТРАЧЕНА ГАРМОНІЯ СТОСУНКІВ»

«Він та вона, зустрілись, покохали один одного, жили довго та щасливо» – це типова фабула історії кохання. А якщо так не сталось, а замість «довго та щасливо» – розлучення та біль?
А якщо розлучення відбулось не з реальним партнером, а жіночою та чоловічою частиною всередині нас? Жіночий аспект – це наше інтуїтивне Я, внутрішні підказки, вміння бути в контакті із собою та світом. Чоловічий аспект – вміння діяти у матеріальному світі: думати, говорити, заробляти гроші.

Що робити, якщо розлучення чоловічого й жіночого відбулось у внутрішньому всесвіті людини?
Запрошую дослідити за допомогою психодрами історію стосунків із собою, побачити та попрацювати із травматичним досвідом, який призвів до втрати гармонії та спробувати повернути кохання до себе самих.

  • ІРИНА ПРОЖОГА        

«ТРАВМА І ДЕРЕВО РОДОВИХ СЦЕНАРІЇВ»

Родовий канал в людині як дерево.
Глибоко під ногами – коріння.
Високо над головою – листя.
Очищуючи коріння від сухих, неживих пагонів, ми очищуємо наше минуле.
Очищуючи листя від сухих листків, а іноді й гілок – очищуємо майбутнє.
Очищуючи себе – очищуємо все…

Ймовірно, багато з нас розуміють та відчувають на собі, як сімейні сценарії в особистих стосунках передаються від покоління до покоління: дитина повторює долю матері, батька, дідів-прадідів. Від покоління до покоління можуть передаватися наслідки колективних травм, пропропрацьована жалоба, невисловлені почуття та невиплакані сльози. Не секрет, що сімейні сценарії не тільки передаються від покоління до покоління, але й можуть суттєво впливати на нашу підсвідомість та поведінку, змінюючи таким чином наше життя! Деякі навіть відмічають, як нібито потрапили до «замкненого кола», повторюючи долю батьків, дідів-прадідів.
Чи присутня у вашому житті проблема, що заважає Вам відчувати себе щасливо?

Не витрачайте роки життя на опір їй, не марнуйте своє здоров’я, переживаючи знову й знову біль, несправедливість, безвихідь, страх, або вину… Вихід є завжди. Більше того, усі рішення Ви вже знаєте. Потрібно тільки почути їх, дістати з глибин підсвідомості, переосмислити ситуацію та рухатися далі з легким серцем та радістю від життя.

14:10 – 15:10 Обідня перерва

15:0 – 16:30 Велика завершальна група.

                                                      Закриття конференції/ конференц-зал

Життя – це можливість. Скористайся нею.

Життя – це краса. Захоплюйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її.

Життя – це виклик. Прийми його.

Життя – це обов’язок твій насущний. Виконай його.

Життя – це гра. Стань гравцем.

Життя – це багатство. Не розтринькай його!

Життя – це надбання. Борони його.

Життя – це кохання. Насолодися їм сповна.

Життя – це таємниця. Пізнай її.

Життя – це долина сліз. Здолай усе!

Життя – це пісня. Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба. Стань борцем.

Життя – це безодня невідомого. Ступи в неї без

страху.

Життя – це удача. Шукай цю мить.

Життя таке чудове – не змарнуй його!

Це твоє життя. Виборюй його!

                                             Мати Тереза

 

ВЕДУЧІ ТА ДОПОВІДАЧІ

БЕВЗ ГАЛИНА – доктор психологічних наук, професор кафедри психології та особистісного розвитку ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України м. Київ, експерт у сфері охорони дитинства та захисту дітей, експерт міжнародних соціальних проектів ЕС по розробці та впровадженню технологій соціальної роботи в практику підтримки сімей та захисту дітей України;  стажистка наукової стипендії  Каси   ім. Ю. Мяновського і Фонду підтримки польської науки  психодрама-терапевт (PIfE). 

БІНГЬОЛЬ ДЖАНЕР – психодраматерапевт, юнгіанський психодраматерапевт, спеціаліст у сімейній психотерапії та терапії пар, кандидат медичних наук, сімейний лікар, кандидат наук образотворчого мистечтва та кінематографії, автор робіт «Кіно та психотерапія» та «Колективна травма та колективна пам’ять у документальному кіно». Закінчив університетську програму по вивченню травми у співпраці з Міжнародним центром вивчення травми у Нью-Йорку з темою дипломної роботи «Реакція поминання у четвертому поколінні вірменської спільноти у Стамбулі». Психотерапевт-волонтер у відділенні психосоціальної підримки недержавної організації – Центр консультування біженців у Стамбулі. Веде проект психосоціальної підтримки «Курдський кібуц» для біженців-інвалідів та представників національних меншин у Курдському регіональному уряді колишнього Іраку. Член Міжнародної асоціації групової терапії (IAGT), Американської асоціації групової терапії. Член групи по роботі з травмою Міжнародної асоціації групової терапії (IAGT), (Туреччина)

 

БУДАЇ ЮЛІАНА – психодрама-терапевт, тренер, супервізор Європейского Інституту Психодрами (PIfE), (Угорщина).

 

ГОРНОСТАЙ ПАВЛО – спеціаліст в області психології та психотерапії особистості, доктор психологічних наук, завідуючий лабораторією психології малих груп та міжгрупових стосунків Інституту соціальної та політичної психології НАПН України. Тренер-психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), 1996-2000, кандидат в сертифіковані трансакційні аналітики.

ЄВМЕНОВА ТЕТЯНА – кандидат психологічних наук, старший викладач ГНПУ ім. Довженка, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина).

ЄРЛІ ТУРАБІ – кандидат медичних наук, викладач Інституту аналітичної психології та юнгіанської психодрами ім. д-ра Алі Бабаоглу, Стамбул; психодраматерапевт, юнгіанський психодраматерапевт, кандидат медичних наук, сімейний лікар, дієтолог, спеціаліст в області подолання травм, член групи по роботі з травмою Міжнародної асоціації групової терапії (IAGP), (Туреччина).

ІВАКІНА ІРИНА – психолог-консультант, дитячий психотерапевт, психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина); ментальний тренер Міжнародної Тенісної Академії. Практика роботи з 2006 року. Проводила психологічну роботу з дітьми — вимушеними переселенцями у проектах — «Будуємо мости, а не стіни», «Джерела толерантності» (молодша зміна), «Європейський табір».

ЛИТВИНЕНКО ЛЮДМИЛА – керівник Кризового центру медико-психологічної допомоги, керівник ГО ЦМПД «Джерело життя», н.с. лабораторії консультативної психології та психотерапії Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, дипломований психолог, тренер-психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), міжнародний супервізор. Засновниця Асоціації та школи психодрами в Україні. Президент Асоціації у 1996–2006 рр. Натепер член правління, відповідальна за навчання.

МОЗГОВИЙ ВІКТОР  – кандидат психологічних наук, навчальний тренер PІfE (Psychodrama Institute for Europe, Hannover, Germany). Президент Асоціації психодрами.

НОВАК ОЛЕГ – учасник навчального курсу «Психодрама-терапевт» Європейського інституту психодрами (PІfE).
Практичний психолог центру терапії травми «Повернення» громадської організації «Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій». Член Української Спілки психотерапевтів, Української асоціації фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій, Ассоціації «EMDR Україна».

НОЙФЕЛЬД ВІРА – дипломований психолог, психотерапевт, когнітивно-поведінковий психотерапевт (КПТ), травма- терапевт, гіпнотерапевт, (Берлін, Німеччина). 

ПЕТРИК-ЛАКИЗА ОЛЕНА – психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), шкільний психолог (м.Обухів, ЗОШ № 2), приватний психолог-консультант, психолог Студії психології та креативу «Хамелеон».

ПОКЛАДОВА ВІКТОРІЯ – психолог-експерт телеканалів СТБ (проекти «Хата на тата», «Все буде добре»), ТРК Україна («Говорить Україна»), н.с., провідний психолог НДЧ, КНУ ім.Тараса Шевченка; заступник декана факультету психології та соцальної роботи КУ ім. Бориса Грінченка; консультант-супервізор соціальних проектів, практикуючий психолог, психодрама-практик, бізнес-тренер, лайф-, бізнес-коучинг; президент Міжнародного благодійного фонду «Рівні можливості» та тренер з попередження насильства та білого рабства (Ла-Страда Україна).

ПРОКОФ’ЄВА ОЛЕСЯ – кандидат психологічних наук, доцент,  Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), учасник навчального проекту «Психодраматерапевт» (PIfE), член Асоціації психодрами.

ПРОЖОГА ІРИНА – кандидат економічних наук, психолог, психодрамапрактик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина).

СЕРГІЄНКО ІРИНА – кандидат психологічних наук, доцент Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, кафедра глибинної корекції та психолого-соціальної реабілітації, психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), котерапевт (PІfE).

СОСІС ЛІЛІЯ – кандидат психологічних наук, докторант Інституту психології ім. Г.С. Костюка; приватно практикуючий психолог, психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина).

СТАРОВОЙТОВ АНДРІЙ – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник Науково-дослідного центру глибинної психології (Гуманітарно-педагогічна академія, «КФУ»), арт-терапевт, член правління Східно — Європейської асоціації Арт-терапії (Ялта, Крим).

СТРАЖНИЙ ОЛЕКСАНДР – автор методу біосугестивної терапії, лікар-психотерапевт, головний спеціаліст Центру альтернативної медицини «Астраліт» (Угорщина), кризовий психолог-консультант, лікар-волонтер Кризового центру медико-психологічної допомоги. Член Асоціації українських письменників, автор книжок, виданих в Україні, Росії, Угорщині, Іспанії, Італії, Франції. Автор циклу лекцій з альтернативної психології у різних країнах Європи, а також у Стенфордському університеті (США).

ТИНДИЧЕНКО ОЛЕНА – психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина), учасник навчального проекту «Психодрама-терапевт» (PIfE), член Асоціації психодрами.

ХАХАЛКІНА ЛУЧІЯ – аналітично орієнтований психолог, консультант, психодрама-практик, Sandplay-терапевт (ISST, Німеччина), спеціаліст з нейропсихологічної корекції дітей та підлітків із труднощами у навчанні та затримкою психічного розвитку, психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина).

ЧУБИК МАКСИМ тренер-консультант (приватна практика)
психодрама-практик, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIfE, Німеччина).

І в знак подяки, хочеться додати ще декілька слів!

Нехай Ваші серця сповнюються світлом і любов’ю!

Нехай Ваші мрії знаходять свій час і місце для втілення!

Нехай Ваше тіло частіше танцює, ніж дозволяє йому розум!

Нехай Ваш внутрішній голос співає про мир і радість!

Кажіть іншим про те, які вони красиві, а собі скажіть,

що Ви гідні та неперевершені.

Відкривайте тепло Ваших сердець, особливо тим, для кого найважче це зробити, адже саме вони найбільше цього потребують.

Будьте чуйними до кожного, кого зустрічаєте на Вашому шляху, адже у кожного з нас, йде своя внутрішня боротьба, про яку ми можемо нічого не знати.

Цінуйте час, проведений з дітьми!

Насолоджуйтеся кожним спілкуванням з людиною, бо коли відбувається зустріч двох – третій поміж ними – є Бог

(каже Морено).

Намагайтеся робити тільки те, у що Ви закохані.

Пам’ятайте про те, що щасливий той, хто може розгледіти красу в звичайних речах, там, де інші нічого не бачать.

Щоб наблизитися до мрії, часом досить зробити хоча б

один крок. Не бійтеся труднощів, вони завжди є і будуть.

Білої дороги Вам усім в усіх ваших починаннях!

Гарного Вам року, зустрінемось скоро!

ПСИХОДРАМА В УКРАЇНІ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ

АСОЦІАЦІЯ ПСИХОДРАМИ

  • є інституціональним членом міжнародної організації «Psychodrama Institute for Europe» (PIfE).
  • у 2016 році стала членом ФЕПТО – Федерації Європейських Психодраматичних Тренінгових Організацій.
  • здійснює навчання виключно за стандартами PIfE, проводить терапевтичні групи та групи особистісного розвитку, індивідуальні консультації, спеціальні семінари, майстерні, тренінги, супервізії.
  • здійснює проекти: подолання наслідків психотравмуючих подій різним категоріям постаждалих, організація фахової психологічної реабілітації бійців АТО, надання екстренної психологічної допомоги по Телефону довіри

 

АСОЦІАЦІЯ ПСИХОДРАМИ

Заснована 1996 року у Києві. Об’єднує більше 140 членів з усієї України.

WWW.PSYCHODRAMA.KIEV.UA

E-MAIL: PSYCHODRAMUA@UKR.NET

PSYCHODRAMA INSTITUTE FOR EUROPE

Заснований 1988 року в Амстердамі. Об’єднує більше 140 членів з 12 країн і 7 національних організацій. Зареєстрований у Берліні.

WWW.PIFE-EUROPE.EU

E-MAIL: PIFE.EUROPA@T-ONLINE.DE

НАВЧАЮЧІ ТРЕНЕРИ, ПСИХОДРАМА-ТЕРАПЕВТИ АСОЦІАЦІЇ ПСИХОДРАМИ

  • БУДАЇ ЮЛІЯ (Угорщина) – індивідуальний супервізор PIfE, практикуючий психолог

+36704200619, budaijulia@t-online.hu

  • ГОРНОСТАЙ ПАВЛО – доктор психологічних наук, професор, завідувач лабораторії Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, головний редактор журналу «Психодрама та сучасна психотерапія»

+380672355349, pavelgorn13@gmail.com

  • ІВАКІНА ГАННА – психолог вищої категорії, член правління АП, приватно практикуючий психолог, консультант по роботі з персоналом, дистанційне консультування

+380975233289, aivakina@gmail.com

  • КОВАЛЬ НАТАЛІЯ – психоаналітик в тренінгу ІРА, психоаналітичний психотерапевт, приватно практикуючий психолог

+380972116236, natali_ko@bigmir.net

  • ЛИТВИНЕНКО ЛЮДМИЛА – індивідуальний і груповий супервізор PifE, керівник Кризового центру медико-психологічної допомоги Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, член правління АП, тілесний терапевт, кризовий психолог-консультант

+380503532112, lulimak@mail.ru

  • МОЗГОВИЙ ВІКТОР – кандидат психологічних наук, президент Асоціації психодрами, ініціатор проекту «Травма: подолання та відновлення ресурсу»; впровадження системи професійно-психологічного відбору віськовослужбовців; організації фахової психологічної реабілітації бійців АТО

+380675070037, viktorbrain65@gmail.com

  • ПІДДУБНА ЛАРИСА – член правління АП, приватно практикуючий психолог, бізнес-тренер, консультант

+380675015910, larisa.prost@gmail.com

Comments are closed.