Майстер-класи конференції

VII Міжнародна науково-практична конференція Асоціації Психодрами

«Травма: психологічні наслідки і можливості психодрами»

Київ/ 31 березня – 1-2 квітня / 2017

Відкриваюча велика група: “Пробудження возз’єднання та відновлення” Ведучі — гості нашої конференції Джанер Бінгьоль і Турабі Єрлі.

15696759_10207975244954277_1421369506_oОткрывающая Большая Группа: «Пробуждающее воссоединение и восстановление.»

Социометрическая разминка (танец созидания скульптур), работа в маленьких группах (4 элемента вселенной), возвращение к центру, который ассоциируется с безопасным местом (совместное исцеление)


156190_454008108132978_4565566277357503686_n (1)
Opening Large Group : Reawakening Reconnection and Recovery
Sociometric warm up (creating sculptures dance we can), small group experiences (four elements in cosmos change we can), back to the center representing safe place (healing together we can)

Caner Bingöl MD PhD, Turabi Yerli MD PhD.

______________________________________________________________

Виктор Мозговой — кандидат психологических наук, обучающий тренер PIFE (Psychodrama Institute for Europe, Hannover, Germany)
Президент Ассоциации Психодрамы

Тема мастер класса: «Живые» практики психодрамы в работе с военнослужащими»

На мастер классе будут представлены некоторые психодраматические техники, которые были апробированы во время профотбора мобилизованных, в работе с солдатами срочной службы, а также условиях зоны АТО.

____________________________________________________________

Ylia-Budai

д-р  Юлианна Будаи — кандидат пед. наук; преподаватель русского языка и литературы; волонтер-консультант и супервизор  телефона  доверия ( г. Сегед, Венгрия); специалист по ментальной гигиене; семейный терапевт; trainer of the International Program „Reading and Writting for Critical Thinking” (RWCT); ведущий и обучающий тренер психодрамы; делегированный супервизор ПИфЕ.

Ведет психодраматические группы по самопознанию, тематические психодраматические семинары для  широкой публики,  семинары для учебных групп и учебнве группы по психодраме в Венгрии и бывших советских республиках.

Член Венерской ассоциации психодрамы, Киевской ассоциации психодрамы, персональный член ПИфЕ, почетный член РАТЭПП и Восточно-Европейской Ассоциации Арт-терапии.

Мастер-класс

Травмы школьной жизни

«Детство наше золотое …. Яркое, радостное, блестит оно всеми цветами радуги. Хочется туда вернуться, нырнуть в детские переживания, поиграть с ребятами, снова пойти в школу с радостным волнением, как тогда.

А если оно вовсе не было золотое, а серое, бесцветное, без ярких и радостных событий?  Если мало было любви и теплоты? И много было обид, горя и тяжелых переживаний Если ребята обижали, издевались, не принимали? И учителя несправедливо наказывали, унижали, не ценили, не понимали, не помогали? И никто не защищал… .

Разные переживания были в наши школьные годы, по-разному они отразились на нашей жизни. Иногда стоит возвращаться к ним, чтобы понять, заново пережить травматические моменты, и избавиться от их тяжести и влияния на сегодняшнюю жизнь. С помошью психодрамы это возможно. Психодрама как добрая фея из сказок даст возможность и сделать коррекцию переживаний и восстановить детскую справедливость.

Приглашаю в путешествие в прошлое, в ваше прошедшее детство, в первые школьные годы.»

_____________________________________________________

16837812_10210182024725902_938790167_nЛюдмила Литвиненко – керівник Кризового центру медико-психологічної допомоги, керівник ГО ЦМПД «Джерело життя», науковий співробітник  лабораторії консультативної психології та психотерапії Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, дипломований психолог, тренер-психодраматерапевт, сертифікований Європейським інститутом психодрами (PIFE, Німеччина), міжнародний супервізор.

Засновниця Асоціації та школи психодрами в Україні. Президент Асоціації у 1996–2006 рр. Натепер член правління, відповідальна за навчання.

«Стратегії та психотерапевичні технології допомоги в роботі з психотравмою»

(техніки КПТ в контексті психодраматичного підходу:
індивідуальна і групова форми роботи)

 

Більшість людей хоча б раз у житті стикалися (зустрічалися) з травмівними подіями. До потенційно травмівних подій належать досвід фізичного чи сексуального скривдження, втрати, приниження, знущання, війни, тортури та ін. Саме такі події порушують внутрішню рівновагу,  народжують сильний страх і душевний біль; втрачається почуття безпеки, з’являється відчуття того,  що якась частина особистості виходить із-під контролю. Щоб жити далі, ми оволодіваємо «рефлексом придушення». Рефлекс придушення заганяє неприємні почуття углиб — туди, де їх емоційний вплив відчувається з меншою інтенсивністю. Ми звикаємо придушувати в собі негативні почуття (гнів, ненависть, ревнощі, лють, підозрілість) і  одночасно втрачаємо здатність відчувати позитивні емоції (любов, доброту, дружелюбність, довіру). А саме позитивні почуття — до себе, до оточуючих, до життя — дають нам бажання і сили змінити щось в собі і в обставинах свого життя.

На М-К ознайомимося з деякими терапевтичними стратегіями допомоги травмованим людям.

_____________________________________________________

Вітаємо гостя нашої конференції

Віра Нойфельд (Німеччина) – дипломований психолог, психотерапевт, когнітивно-поведінковий психотерапевт (КПТ), травма терапевт, гіпнотерапевт. (Берліні,Німеччина)

Майстер-клас:  «Техніка імагінативної рескрипції і її застосування при посттравматичних стресових розладах»

Техніка імагінативної рескрипції, яка була розроблена на базі гіпнотерапії, ефективно застосовується в роботі з негативними ментальними образами. Завдяки чіткій структурованості ця імагінативна техніка широко застосовується в КПТ в роботі з практично усіма психічними розладами. Клінічне застосування методики досить широке: депресія, соціальна фобія, страхи, посттравматичний стресовий розлад та інші. Освоєння техніки не потребує попередньої гіпнотерапевтичної освіти. В семінарі буде показано застосування техніки в роботі з ПТСР.

_____________________________________________________

15748985_10207975156432064_1684353854_oДжанер Бінгьоль – психодраматерапевт, юнгіанський психодраматерапевт, спеціаліст у сімейній психотерапії і психотерапії пар, кандидат медичних наук, сімейний лікар, кандидат наук образотворчого мистецтва і кінематографії, автор робіт “Кіно та психотерапія” та “Колективна травма та колективна пам’ять у документальному кіно».  Закінчив університетську програму по вивченню травми у співпраці з Міжнародним центром вивчення травми в Нью-Йорку з темою дипломної роботи “Реакція поминання у четвертому поколінні вірменської спільноти в Стамбулі”. Учасник  2-річної програми групової психотерапії наслідків Голокосту німецького Інституту психодрами (Краків, Польща).  Психотерапевт-волонтер у відділенні психосоціальної підтримки недержавної організації – Центр консультування біженців у Стамбулі. Веде проект психосоціальної підтримки “Курдський кібуц” для біженців-інвалідів та представників національних меншин у Курдському регіональному уряді колишнього Іраку. Член Міжнародної асоціації групової терапії (IAGT), Американської асоціації групової терапії. Член групи по роботі з травмою Міжнародної асоціації групової терапії (IAGP). (Туреччина)

Мастер-клас «Путешествие (путь) героя:  я исцеляюсь вместе с другими»

  • Скрытые травматические раны зачастую являются самыми болезненными и трудно поддающимися лечению. Вы хотите помочь своему клиенту (а также самому себе) вылечить раны. Вы можете овладеть навыками освобождения от боли ваших клиентов при помощи соматических переживаний в психодраме, экспрессивной терапии, социодраме, чтобы применять телесно ориентированные техники в коллективной памяти (личные истории) и ритуалах (совместное исцеление).
  • Бывшие военнослужащие или гражданские или беженцы, страдающие от посттравматических стрессовых расстройств, тревожных расстройств (кратко «травма») и т.д. испытывают множественные физические симптомы и признаки (DSM 5). По всему миру существуют такие продолжительные ритуальные методы, как монолог, совместные танцы, использование музыкальных ритмов при помощи особых инструментов, обряды и т.д., которые способствуют наибольшему осознанию тела, более тесному контакту с самим собой и окружающими, изменению глубинных установок, более управляемой нервной системе (кстати, благодаря подходу Питера Левина).
  • Мы будем применять психодраму, экспрессивную терапию и социодраму с телесно-ориентированными психосоматическими техниками в ритуалах и коллективной памяти, чтобы развивать устойчивость и справиться с травмой изгнанника.

_____________________________________________________

Павел Горностай – специалист в области психологии и психотерапии личности, доктор психологических наук, заведующий лабораторией психологии малых групп и межгрупповых отношений Института социальной и политической психологии НАПН Украины. Тренер-психодраматист, сертифицированный Европейским институтом психодрамы (PIFE, Германия), 1996-2010, кандидат в сертифицированные трансакционные аналитики.

Доклад: «Коллективные травмы, их последствия, и как с ними работать.»

Мастер-класс: «Не могу построить личную жизнь»: Психодрама с установками, мешающими браку.»

___________________________________________________________

Muhammet-Turabi-YERLİДоктор Турабі Єрлі (Turabi Yerli), к.м.н., викладача Інституту аналітичної психології та юнгіанської психодрами ім. д-ра Алі Бабаоглу, Стамбул.
Турабі Єрлі – психодраматерапевт, юнгіанський психодраматерапевт, кандидат медичних наук, сімейний лікар, дієтолог, спеціаліст в області подолання травм, член групи по роботі з травмою Міжнародної асоціації групової терапії (IAGP)

Майстер-клас «4 дверей проти травми» (4 Doors against trauma)

Мета цього майстер-класу полягає у вивченні, як застосовувати підхід “4 дверей” при роботі з травмою.
Філософія “4 дверей” є головним переконанням напрямку Алеві в Турції. Цей підхід дуже близький по духу до юнгіанських поглядів, і ми поєднуємо їх. Такий синтез є також корисним при роботі з травматичними подіями. Це схоже на довгу дорогу посттравматичного зростання, як наприклад:
1. Перші двері: “Я так само сильний, як і траматична подія. Я можу говорити з моєю травмою та конфронтувати її. Мені потрібно заново віднайти та посилит ресурси.”
2. Другі двері: “Я більш сильний, ніж травматична подія. Мені потрібно посилити наявні та віднайти нові стратегії виживання та подолання.”
3. Треті двері: “Я примаю свою слабкість, і це не боже бути перешкодою мені для подолання травми. Мені потрібно висвітлити тіні та закутки.”
4. Четверті двері: “Я можу перебувати в мирі та спокої з тим, що трапилось. Я можу використати свою тавму, щоби навчитися чомусь та зрости. Я можу жити та любити. Мені потрібно познайомитись (краще пізнати) себе самого.”

4 Doors against trauma
The aim of the workshop is learning how to use the 4 doors approach when working with trauma.
The 4 door is the main belief of Alevi sect in Turkey. This approach is very close to the Jungian approch and we combine them. This combination is also usefull when working with trauma. It is a kind of traumatic growth voyage as below:
1. First door : I’am as powerfull as the traumatic event. I can talk and confront with my trauma. I need to rediscover and reinforce resources.
2. Second door : I’m more powerfull then the traumatic event. I need to reinforce existing and discover new coping strategies.
3. Third door : I accept my weakness and this can not be a barrier for me to cope with the trauma. I need to lightening shadows.
4. Fourth door : I can make make peace with what has happened. I can use my trauma to learn sth and to grow. I’m able to live and love. I need to know my “self”

_____________________________________________________

487102_403962832994966_122244882_nЛилия Сосис — кандидат психологических наук, докторант института психологии им. Г.С. Костюка; частнопрактикующий психолог, психодраматерапевт.

Мастерская » Работа с отдаленными последствиями психотравм»
Эта ситуация произошла давно. Ситуация, угрожавшая жизни, здоровью, благополучию, свободе, достоинству, отношениям. Сейчас уже все прошло, вы живете почти нормальной жизнью. Почти… Только в обстановке, хоть отдаленно напоминающей травматическую, вы более бдительны, испытываете необоснованную тревогу. Может, если вы попадали в аварию, вы боитесь сесть в автомобиль. Если вас предал друг, вы никому не доверяете. Если вас бросил любимый, вы не можете создать интимные отношения. Возможно, если была угроза потери средств к существованию, вы лишились способности наслаждаться материальными благами, и почти не тратите деньги на себя. Все это и еще многое другое – отдаленные последствия психотравм. Они не смертельны, только они не дают вздохнуть полной грудью, не позволяют жить без оглядки, лишают свободы.

________________________________________________________
12243524_1059345297433247_4782618008623571992_nАндрій Старовойтов – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник Науково-дослідного центру глибинної психології (Гуманітарно-педагогічна академія, «КФУ»), арт-терапевт, член правління Східно — Європейської асоціації Арт — терапії ( Ялта, Крим).

Мастер-класс «В тупике травмы: посттравматическая тайна»
Внутренние тупики, в которые погружает нас травма: стыд, вина, тревога, изоляция, одиночество… Какие состояния составляют нашу внутреннюю тайну и как мы ее переживаем? Существуют ли способы терапевтической работы с содержанием нашей внутренней тайны без раскрытия ее содержания?
Исследование и анализ техники дефрагментации травматического опыта и интеграция посттравматического ресурса.

_____________________________________________________

Безымянный

Галина Бевз — доктор психологічних наук, професор кафедри психології та особистісного розвитку ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України м. Київ експерт в сфері охорони дитинства та захисту дітей,експерт міжнародних соціальних проектів ЕС по розробці та впровадженню технологій соціальної роботи в практику підтримки сімей та захисту дітей України (2003 – 2006рр); стажистка наукової стипендії Каси ім. Ю. Мяновського і Фонду підтримки польської науки (2007р) психодрамма-терапевт(PIFE).

Майстер-клас «Трансгенераційні передачі: травма чи ресурс, особисте чи соціальне, прийняття місії чи відстороненість…» Особистісні історії в контексті соціальних подій можуть набирати різних смислів, які ми транслюємо наступним поколінням, і, які змінюють наше життя до невпізнання. Ніхто не прагне стати героєм свідомо, однак історія кожного завжди передбачає цей шлях, бо він є найбільш прийнятним для вирішення проблем накопичених в суспільстві впродовж багатьох поколінь, критична маса яких перевершила всі можливості їх каналізації.

Індивідуальна історія та соціальні зміни — витєєвата лінія перетинів індивідуального і спільного…. Як Ви з цим собі радите?

______________________________________________________

фотопортрет Сергиенко на конф

Ірина Сергієнко — канд. психол. наук, доцент Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, кафедра глибинної корекції та психолого-соціальної реабілітації, психодраматерапевт, котерапевт (PifE).

Майстер-клас «Про любов і біль у стосунках з близькими».

Людина намагається жити в суперечливому світі, тому їй доводиться якимось чином об’єднувати речі і поняття, що не узгоджуються між собою. Особливо це важко зробити по відношенню до близьких людей. Ті, які апріорі повинні ніжно любити, відчувати потреби, розуміти почуття та межі, допомагати й підтримувати, живити, ростити, захищати від небезпеки і шкоди з боку оточуючих, самі б’ють, позбавляють необхідного, принижують, „вбивають” душевно і б’ють фізично. Цей парадокс не вкладається в голові дитини, починаючи з того моменту, коли вона стикається в своєму безпосередньому досвіді з такими фактами. Пекуче, нерозв’язне протиріччя перевантажує мозок дитини до тих пір, поки він не придумає виправдання або гуманний мотив для пояснення деструктивних вчинків близької людини.

Але це виправдання не знімає у потерпілого біль душевну і фізичну, не лікує емоційні рани, не повертає відчуття власної гідності і цінності, не видаляє з серця страху, гніву, образи, провини і горя. Що робити з усім цим багажем, який несе дитина в своєму серці? А якщо це батьки, що довідалися. що психологічні і фізіологічні проблеми у дитини – це можливі наслідки їхньої помилкової поведінки? Потрібна психотерапевтична допомога. Наприклад, за допомогою психодрами.

______________________________________________________

12250002_933438976731049_8832056877086716702_nСтражний Олександр – автор методу біосугестивної терапії, лікар-психотерапевт, головний спеціаліст Центру альтернативної медицини «Астраліт» (Угорщина), психотерапевт-волонтер Кризового центру медико-психологічної допомоги Інституту психології ім. Г.С.Костюка НАПН України

Майстер-клас «Метод біосугестивної терапії при роботі з психотравмою» Метод БСТ є простим і у той же час ефективним психотерапевтичним засобом для позбавлення пацієнта від психосоматичних розладів. Він ґрунтується на поєднанні вербального і невербального навіювання в стані неглибокого трансу. Префікс «Біо» означає, що використовується не лише сугестія, але й інші оздоровчі фактори (контакт долоні терапевта з тілом клієнтом, індукція, певна постанова голосу тощо)

_____________________________________________________________

16831524_1415262255182040_323978026_nИрина Ивакина – психолог-консультант, детский психотерапевт, психодрама-терапевт, ментальный тренер Международной Теннисной Академии. Практика работы с 2006 года. Проводила психологическую работу с детьми- вынужденными переселенцами в проектах — «Будуємо мости, а не стіни» 2014-2015 гг., «Джерела толерантності» (молодша зміна) 2015-2016гг., «Європейський табір» 2015-2016гг..

Почему так важно уделить больше внимания на формирование безопасных, доверительных взаимоотношений в работе с детьми и подростками пережившими травмирующие события? Как происходит начало работы в такой психодраматической группе? Как преодолеть пассивность средствами психодрамы? Почему именно психодрама хороша в работе с детьми? Об этом будет мастер-класс «Сказка про Доверие».

______________________________________________________________

16831575_10208409610813152_1263672060_n Перший польський плейбек-театр «OLE»

«Театр playback- ЗУСТРІЧ з глядачем»

Театр playback – терапевтичний театр спонтанної дії. Актори театру – психологи, психотерапевти. В такому театрі присутня атмосфера безпосереднього спілкування з глядачами. Кожен з глядачів може стати драматургом, 15129574_1291920277546192_6718919137785609313_oактором і режисером своєї особистої проблеми або драми.
Актори театру: Zoltak Tomasz, Adamek Agata, Grzegorzko Radoslaw, Szuma Magdalena, Wozniak Katarzyna.

 

______________________________________________________________

Playback-театр «Під парасолею!»

Кожен має право бути почутим!
Playback-театр – це театр імпровізації, в якому показуються історії, розказані глядачами безпосередньо в процесі виступу.
На відміну від традиційного театру, Playback не має літературних сценаріїв. Життєві історії розповідають самі глядачі, а актори спонтанно їх грають, імпровізуючи. Глядач може побачити свої почуття, емоції, стосунки з іншими людьми, свої фантазії і спогади.
Ми готові почути Ваші історії про цікаві, веселі, а часом дуже нелегкі ситуції у житті.

______________________________________________________________

Вікторія Покладова– психолог-експерт телеканалів СТБ (проекти «Хата на тата», «Все буде добре»), ТРК Україна («Говорить Україна»), науковий співробітник, провідний психолог НДЧ, кафедра психології розвитку КНУ ім.Тараса Шевченка, кафедра практичної психології, социальної роботи КУ ім. Бориса Грінченка (викладач, доцент, заступник декана факультету психології та соцальної роботи) консультант-супервізор соціальних проектів, практикуючий психолог (напрямок — позитивна психологія, психотерапія та менеджмент), психодрама-практик, бізнес-тренер, лайф-, бізнес-коучинг. Автор біля 100 наукових, науково-популярних, популярних статей та співавтор книг для практичних психологів, соціальних працівників, менеджерів, президент Міжнародного благодійного фонду «Рівні можливості» та тренер з попередження насильства та білого рабства (Ла-Страда Україна)

Мастер-класс «Лицом к лицу с самосаботажником»

«Как часто хочется, планитруется, визуализароуется тобой твое радужное, успешное, радостное, приятное или удивительное. Ты знаешь, как ты сделаешь. И вот завтра ты уже это начнешь…

Но это будет завтра…

А сегодня…

Сегодня тебе приходит мысль о том, что для этого нужно подождать или лучше вообще не начинать, или вообще безопаснее забыть, потому что ты никакой, никак, нигде и тебе нечем это делать…

И ты снова идешь привычной дорогой, потому что ты знаешь, что тебя там ждет…И это безопасно.»

__________________________________________________________

Лучия Хахалкина — аналитически ориентированный психолог, консультант, психотерапевт, Sandplay — терапевт (ISST, Германия), специалист по нейропсихологической коррекции детей и подростков с трудностями в обучении и задержкой психического развития (центр психологической помощи «Равновесие»), психодрамма практик (PIFE, Германия).

Мастер-класс «Эмоциональная травма с точки зрения психотерапии, нейробиологии и эволюции»

На МК мы будем знакомиться с приемами сонастройки и налаживания контакта с травмирующим опытом (ТО).(«Психодрамма на столе», Юнгианский анализ)

Что делает нас теми, кто мы есть?
Двигаясь к сердцу эмоциональной травмы (ЭТ), мы проходим путь внутренней интеграции. Возвращаем себе вытесненные, отколотые качества. Постепенно, научаемся контактировать с «частями – Я», как с личностным ресурсом). В нас нет ничего ненужного. Право быть собой нам дано по факту Рождения! Мы живем в культуре, где важной жизненной задачей есть – найти свою любовь. Наши опекуны заботятся и любят нас в силу своих возможностей. А что происходит с ребенком, если родитель «выключен» из природного, человеческого Контакта искаженной системой эмоционального интеллекта? Одним из наиболее разрушительных аспектов ЭТ является то, что ее последствия настолько глубоко укореняются в наших умах и теле, что в одиночку мы не в состоянии отойти в сторону от травмы и увидеть ее влияние на нас, не говоря уже об измениях. Мы ошибочно полагаем, что наше страдание является результатом того «кто мы» на неизменном, врожденном уровне. Когда наши переживания невыносимо болезненны, повреждающий отпечаток откладывается в нашем восприятии, мозге и теле, изменяя путь нашего развития. Вместо развития своих задатков (что позволит нам стать эмоционально уравновешенными, и реализовывать свои возможности), важные аспекты нашей жизни организуются вокруг травмирующего опыта. Нами движет скрытый страх перед ретравматизацией, который внедряется глубоко в наш мозг и органы. Мы отмежевываемся от наших эмоций, а также от любой части нашей личности, которые привлекли неодобрение. Мы видим себя в кривом зеркале стыда, полагая, что мы фундаментально дефектны и неадекватны. В результате, способ, которым мы относимся к себе, к другим людям и к миру вокруг нас — скомпрометирован и искажен. ТО сохраняется, в основном, в бессознательном состоянии, проявляясь через нейронные сети и гормональную систему, которые являются невидимыми для повседневного сознания. С позиции междисциплинарных связей открывается возможность более глубокого понимания сил, участвующих как в создании так и в исцелении эмоциональных травм.
• Мы будем листать альбомы нашей памяти, использовать коллекцию миниатюр, которые действуют как магниты, проникая глубоко под поверхность сознания и доставая наши отложенные возможности.
• С открытым серцем, теплом и любовью, Лучия Хахалкина.

___________________________________________________________

Лінійка молодих психодраматистів.

12986967_459709830894090_1486928079783056235_nМаксим Чубик — тренер-консультант (приватна практика)
Психодрама-практик, Європейского Інституту Психодрами (PIfE)

Майстер-клас «АутоДрама. Допоможисобісам
Чи може людина допомогти собі сама, коли є потреба в психотерапевтичній допомозі?
Чи можливо це? Ми розглянемо, які є обмеження і які є переваги такого методу самодопомоги.
На майстер-класі буде проведено демонстрацію методу, а також учасники зможуть провести АутоДраму самостійно.
Захід має суто практичний формат. Метод мало описаний в світовій психодраматичній літературі.

_________________________________________________________

Фотка_для отдела кадровТетяна Євменова, кандидат психологічних наук, старший викладач ГНПУ ім. Довженка, Психодрама-практик, Європейского Інституту Психодрами (PIfE)

Майстер-клас «Жіноче та чоловіче! Втрачена гармонія стосунків»
«Він та вона, зустрілись, покохали один одного, жили довго та щасливо» – це типова фабула історії кохання. А якщо так не сталось, а замість «довго та щасливо» — розлучення та біль?
А якщо розлучення відбулось не з реальним партнером, а жіночою та чоловічою частиною всередині нас? Жіночій аспект – це наше інтуїтивне Я, внутрішні підказки, вміння бути в контакті із собою та світом. Чоловічий аспект – вміння діяти у матеріальному світі: думати, говорити, заробляти гроші.
Що робити, якщо розлучення чоловічого і жіночого відбулось у внутрішньому всесвіті людини?
Запрошую дослідити за допомогою психодрами історію стосунків із собою, побачити та попрацювати із травматичним досвідом який привів до втрати гармонії та спробувати повернути кохання до себе самих.

________________________________________________________

Олег Новак – учасник навчального курсу “Психодрама-терапевт” Європейського інституту психодрами (PAFE).

Практичний психолог центру терапії травми «Повернення» громадської організації «Українська асоціація фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій». Консультування і психотерапія людей, які потрапили під вплив психотравмуючих подій. Робота за протоколом «SEE FAR CBT». 2014 –2015 рр. – волонтер Психологічної Кризової служби.

2014 рік — Проект CSPS The Community Stress Prevention Center (Ізраїльська коаліція травми) спільно з Києво-Могилянською академією на тему «ASD, PTSD, Resiliency, Psychotrauma treatment methods» (психотерапія посттравматичного стресового розладу) (2014 р., 120 г.).

2013-2015 — III Австрійсько-український проект «EMDR і травматерапія» (EMDR Intstitut Austria), 2016 – сертифікований як фахівець у методі EMDR.

2005-2010 — III Міжнародний проект групової психотерапії «Трускавецька школа психотерапії», особистий досвід в напрямку «психодрама».

Член Української Спілки психотерапевтів, Української асоціації фахівців з подолання наслідків психотравмуючих подій, Ассоціації «EMDR Україна».

Майстер-клас «Деякі можливості психодрами у розумінні природи травми»

Планується показати деякі можливості методу психодрами для розуміння психофізіологічного механізму виникнення травми та можливостей відновлення з використанням поняття травмаасоційованих частин.

__________________________________________________________

Ирина Прожога — канд. экономических наук, психолог, психодрама-практик, сертифицтрованный Европейським институтом психодрамы (PIFE, Германия)

Мастер-класс «ТРАВМА И ДРЕВО РОДОВЫХ СЦЕНАРИЕВ»
Родовой канал в человеке как дерево.

Глубоко под ногами — корни.

Высоко над головой — листва.

Очищая корень от сухих, безжизненных ростков, мы очищаем наше прошлое.

Очищая листву от сухих листьев, а порой и веток — очищаем будущее.

Очищая себя — очищаем все….
Вероятно, многие понимают и чувствуют на себе, как семейные сценарии в личных отношениях передаются из поколения в поколение: ребёнок повторяет судьбу матерей, отцов, дедов-прадедов. Из поколения в поколение могут передаваться последствия коллективных травм, непроработанный траур, невысказанные чувства и невыплаканные слезы. Не секрет, что семейные сценарии не только передаются из поколения в поколение, но и могут существенно влиять на наше подсознание и поведение, меняя таким образом нашу жизнь! Некоторые даже отмечают, что как будто попали в «замкнутый круг» повторяя судьбу родителей, дедов-прадедов.

В вашей жизни присутствует проблема, которая мешает Вам чувствовать себя счастливо?

Не тратьте годы жизни на сопротивление ей, не расходуйте своё здоровье, переживая снова и снова боль, несправедливость, безвыходность, страх или вину…

Выход всегда есть. Более того, все решения Вы уже знаете. Нужно только услышать их, достать из глубин подсознания, переосмыслить ситуацию и двигаться дальше с легким сердцем и радостью от жизни.

____________________________________________________________

Прокоф’єва Олеся, к.психол.н., доц., Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, психодрама-практик (PIFE), учасник навчального проекту «Психодрама-терапевт» (PIFE), член Асоціації психодрами

Тиндиченко Олена, психодрама-практик (PIFE), учасник навчального проекту «Психодрама-терапевт» (PIFE), член Асоціації психодрами

Майстер-клас: «Чи вмієте ви оберігати свої межі? Так, ні, напевно…»

Для збереження своєї цілісності, ми створюємо навколо себе невидимі межі. Ми дозволяємо іншим наближатися до нас фізично і психологічно тільки до певної відстані, захищаючи себе від шкідливого або надмірного впливу.

Якщо ми відчуваємо, що з нами жорстоко поводяться, якщо ми відчуваємо, що нас використовують, а потім не зважають на нас, якщо ми самі діємо не в наших кращих інтересах, значить необхідно встановлювати межі. Потрібно дати знати іншим, що у нас є межі. Це допоможе і нам, і їм. Нехай комусь не сподобається, що ми тепер діємо інакше, проте нас більше не будуть використовувати. Люди намагатимуться вселити нам почуття провини, щоб ми прибрали межі. Не треба провини. Не треба відступати, треба зміцнювати межі і тримати їх постійно.

Встановлення межі вимагає часу і обдумування. Утримання межі вимагає енергії і наполегливості.

Встановлювати межі — це значить: я знаю межу, до якої можу дійти. Я знаю, що я можу зробити для тебе і чого не можу. Я знаю, що я можу і чого не можу стерпіти від тебе.

Comments are closed.